افزایش فروش با انتخاب بهترین محصول تبلیغاتی - قسمت اول

افزایش فروش با انتخاب بهترین محصول تبلیغاتی - قسمت اول
تاریخ:
۱۱ تیر ۱۳۹۷
هدایای تبلیغاتی مردم را تشویق و ترغیب به انجام عمل می‌کنند.انگیزه مناسب آنها را تشویق می‌کند که با نماینده فروش ملاقات کنند، یک محصول جدید را امتحان کنند یا در نمایشگاه محصولات یا خدمات شما شرکت کنند.
ما با چند کارشناس در این باره صحبت کردیم که چطور با انتخاب محصولات تبلیغاتی مناسب برای انتقال پیام‌شان، توانستند میزان فروش و تعامل مشتری‌ها با محصولات و خدمات‌شان را افزایش دهند. نتیجه صحبت ما با آنها یک فرایند پنج مرحله‌ای است که با دنبال کردن آنها می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی موثر ایجاد کنید و به دنبال آن به موفقیت برسید.
برندهای بزرگ، هدایای تبلیغاتی را بخش مهمی از ترکیب بازاریابی خود می‌دانند، حتی زمانی که بودجه‌شان کم است. درواقع شرکت‌ها بخش بزرگی از بودجه سالانه‌ی خود را به هدایای تبیلغاتی اختصاص می‌دهند.
به گفته‌ی بث آن کیلبرگ والش (Beth Ann Kilberg-Walsh) مدیر ارتباطات بازاریابی در شرکت زیراکس، نقش هدایای تبلیغاتی به خصوص در دوران سخت اقتصادی اهمیت دارد، زیرا در این زمانیاست که شرکت‌ها به تعامل مردم بیشتر از هر وقت دیگری نیاز دارند. کیلبرگ والش می‌گوید: «                       کسب‌وکار امروز بسیار جدی شده است. شما باید به نوعی سرگرمی ایجاد کنید؛ کمی تحسین، تا شخص را به عمل وا دارید. همه دوست دارند یک چیزی برنده شوند؛ همه دوست دارند یک چیزی بدست آورند».
بازاریابان باید در مورد چگونگی راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی همراه با هدایای تبلیغاتی راهبردی‌تر عمل کنند. آنها باید حواس‌شان به هزینه‌ها، مخاطبین هدف و چگونگی به حداکثر رساندن بازگشن سرمایه (ROI) باشد.
فرایند ۵ مرحله‌ای کمپین‌های تبلیغاتی:
مرحله ۱: تعریف هدف
اگر هدف افزایش فروش تا ۲۰٪ است، آن را روشن و واضح مشخص کنید تا بتوانید بعدا میزان موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید.
همچنین تصمیم بگیرید که آیا هدف، برندمحور است یا استراتژیک، تا با اطمینان که محصول تبلیغاتی مناسب را برای این کمپین انتخاب کنید.
مرحله ۲: تعریف بودجه
اگر هدف این است که میزان مشخصی درآمد برای کسب و کار خود را کسب کنید، بیشتر از این میزان را صرف تبلیغات در کمپین تبلیغاتی خود نکنید. سعی کنید بازگشت سرمایه را حداقل دو برابر کنید.
مرحله ۳: متغیرها را در نظر بگیرید
هنگام انتخاب مناسب‌ترین هدیه تبلیغاتی برای مخاطبین هدف، این متغیرها را در نظر بگیرید:
-> متغیر شماره ۱: مخاطب هدف
هدایای تبلیغاتی باید برای مخاطبان هدف معنادار باشد.
هنگامی که جمعیت‌شناسی مخاطب هدف را تعیین کردید، از خود بپرسید: آنها چطور وقت خود را صرف می‌کنند؟ آنها کجا کار می‌کنند: پشت میز، در حال حرکت یا هر دو؟ چه چیزی می‌تواند برای آنها مفید و کاربردی باشد؟ در گذشته چه چیزی در رسیدن به آنها نتیجه داده است؟
در زیر نام چند هدایای تبلیغاتی مناسب آورده شده است:
- مگنت: کاربردی، همه کاره و دسترسی راحت هنگام نیاز.
ران لنر (Ron Lehner)، رئیس شرکت Total Automotive، یک شرکت عمده قطعات خودرو، می‌گوید: «مگنت‌ها کوچک و سبک هستند و راحت می‌توان در نمایشگاه‌های تجاری آنها را از این سو به آن سو برد. وقتی شرکت‌کننده‌ها از نمایشگاه برگردند، این مگنت‌ها را روی فضایی که جلوی چشم‌شان است می‌چسبانند، و شش ماه بعد، وقتی آن را ببینند، دوباره به یاد شرکت ما می‌افتند».
 
- کیف: به ویژه کیسه‌های خرید چندبار مصرف، کالاهایی کاربردی هستند که اکثر مردم از آنها استفاده می‌کنند.
- تی‌شرت، خودکار، کلاه، تقویم، جاکلیدی، لیوان و غیره.
سایر هدایای تبلیغاتی، مخاطبان خاص خود را می‌طلبند. برای مثال، USBها به درد کسانی می‌خورد که دایما با آنها سروکار دارند.
-> متغیر شماره ۲: پیام
می‌خواهید چه پیامی را انتقال دهید؟ می‌خواهید مخاطب هدف خود را مزیت‌های خاصی که برای آنها در نظر دارید مطلع کنید؟
-> متغیر شماره ۳: محصول تبلیغاتی
سخت‌ترین قسمت، یافتن یک ابزار سه بعدی مناسب برای ابراز پیام است.
نکته: هدایای تبلیغاتی را به بخشی از طرح بازاریابی استراتژیک و یکپارچه تبدیل کنید تا ببه نتایج قابل اندازه‌گیری دست پیدا کنید.
 
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب 
آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان

برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس می‌باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است. از ...  ادامه مطلب