هدایای تبلیغاتی موثرترین ابزار بازاریابی

هدایای تبلیغاتی موثرترین ابزار بازاریابی
تاریخ:
۰۹ مهر ۱۳۹۶

چرا هدایای تبلیغاتی، موثرترین ابزار بازاریابی هستند

بدیهی است که همه‌ی مصرف‌کنندگان هدیه‌ی رایگان را دوست دارند. هر وقت صحبت از هدایای تبلیغاتی برند باشد، اولین چیزی که بلافاصله به ذهن‌تان می‌رسد، خودکارتبلیغاتی یا جاکلیدی‌هایی است که حتی پس از گذشت سالها هنوز هم از آنها استفاده می‌کنید.

هدایای تبلیغاتی ، اغلب چیزهایی کاربردی هستند که به طور منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ محصولاتی مثل لیوان یا ماگ، خودکارتبلیغاتی، دفترچه یادداشت وفلش مموری . اما هدایای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار بازاریابی، تا چه حد موثرند؟ آیا خودکاری که اسم یک شرکت بر رویش چاپ شده، واقعا مردم از به معامله با آن شرکت ترغیب می‌کند؟

مطالعه‌ای که توسط DIMA Market Research انجام شد ثابت می‌کند که اثر هدایای تبلیغاتی و بازاریابی، دو برابر بیشتر از تبلیغات تلویزیونی است. بر خلاف تبلیغات تلویزیونی، که مردم به طور متوسط تنها 30 ثانیه آن را مشاهده می‌کنند، هدایای تبلیغاتی معمولا تا چندین ماه به صورت دائمی استفاده می‌شوند. بررسی‌های VistaPrint نیز نشان داده است که 52 درصد از افراد مورد مطالعه پس از دریافت هدیه رایگان، نسبت به شرکتی که هدیه را به آنها داده بود نظر مثبتی پیدا کردند. 50 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که آنها هر روز از این محصولات استفاده می‌کنند.

را باید از هدایای تبلیغاتی به عنوان ابزار بازاریابی استفاده کرد؟

1) محصولات تبلیغاتی، آگاهی از برند را افزایش می‌دهند

هدایای تبلیغاتی ساده‌ترین راه برای ارتباط هرچه بیشتر و روزانه‌ی برند شما با مشتری‌های احتمالی و جلب توجه آنها به شرکت شما هستند. گرچه توجه مشتری‌ها به صورت ناخودآگاه به برند شما جلب می‌شود، اما احتمال اینکه مشتری‌های احتمالی هنگام تصمیم‌گیری، ابتدا برند شما را به یاد بیاورند را افزایش می‌دهد.

2) ارتباطات گسترده با هزینه‌ی نسبتا کم

هدایای تبلیغاتی می‌تواند تصویر برند کسب‌وکارهای کوچکتری که بودجه لازم برای پیاده‌سازی کمپین‌های بزرگ را ندارند را به شدت تقویت کند.

هدایای تبلیغاتی رسانه‌ای قدرتمند با بازده سرمایه‌گذاری بالا هستند، چراکه هم نسبتا ارزان هستند و هم تنوع زیادی در شکل و اندازه و فرم دارند. هدیه‌ تبلیغاتی رایگان راهی فوق‌العاده برای تقویت وفاداری مشتری هاست.

3) کدام هدایای تبلیغاتی بیشترین تاثیر را دارند

مطالعات زیادی نشان داده است که تقویم و دفترچه یادداشت و خودکار تبلیغاتی، موثرترین کالاهای تبلیغاتی هستند. دلیلش هم این است که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرند و این یعنی مشتری‌ها دائما برند شما را می‌بیند و در خاطر دارند.

به وسیله‌ی خودکارهم ، که یکی از قدیمی‌ترین هدایای تبلیغاتی است، می‌توان به نتایج مثبتی در آگاهی از برند دست یافت.

با این حال باید بدانید که هدایای تبلیغاتی زمانی بیشتری تاثیر را می‌گذارند که به صورت فردی و سفارشی باشند. هرچه کالاهای تبلیغاتی مشخصا برای گروه‌های هدف خاصی در نظر گرفته شده باشند، تاثیر بیشتری در آگاهی از برند می‌گذارند؛ و هیچ یک از شاخه‌های بازاریابی از این قائده مستثنا نیستند. بنابراین هنگام انتخاب هدایای تبلیغاتی، حتما علایق و سلایق خاص مشتری‌های هدف خود را در نظر داشته باشید.

,p>نکته: قیمت یکی از مهمترنی عوامل است. هدایای تبلیغاتی کم کیفیت، ارزش برند شما را پایین می‌آورند. بنابراین همیشه به کیفیت محصولات تبلیغاتی توجه داشته باشید، حتی اگر می‌خواهید خودکار هدیه دهید. تجهیز تیم جهانی‌ با کالاهای بازاریابی مناسب و برند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. در حالی که نباید اینطور باشد.

 

دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
 _                         
| |                        
| |__  __  ____   __  __ _ 
| '_ \ \ \/ /\ \ / / / _` |
| | | | >  <  \ V / | (_| |
|_| |_|/_/\_\  \_/   \__, |
                        | |
                        |_|
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب 
آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان

برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس می‌باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است. از ...  ادامه مطلب