هشت اشتباه رایج در بازاریابی تبلیغاتی

هشت اشتباه رایج در بازاریابی تبلیغاتی
تاریخ:
۱۳ تیر ۱۳۹۶

به عنوان کسی که در زمینه هدایای تبلیغاتی فعالیت دارد، باید بگویم گاهی اوقات تبلیغات خیلی خوب عمل می کنند و گاهی اوقات کاملا برعکس. و اغلب اوقات افراد آنقدر مشغول سود بردن و رضایت مشتریان می شوند که حتی یک لحظه هم وقت نمی گذارند تا بررسی کنند چرا تبلیغات شان همیشه موفق نیست. در این مقاله فهرستی از هشت اشتباه مرگبار در تبلیغات ("قاتل تبلیغات") آورده ام که شرکت ها هنگام برنامه ریزی و اجرا تبلیغات مرتکب می شوند.

1. توزیع ناکارآمد

اغلب اوقات برنامه های توزیع به طور کامل پیگیری یا انجام نمی شوند. برای مثال، شما سالانه 200 تقویم برای هدیه دادن به مشتری های خوب خود سفارش می دهید، اما این تقویم ها به هر دلیلی هرگز موفق به دست مشتری ها نمی رسند.

ممکن است تیم پشتیبانی تان همه آن تقویم ها را که الان در انبار خاک می خورند را به کل فراموش کنند. یا شاید، فروشندگان تان فراموش کنند آنها را برای توزیع همراه خود ببرند. و در نهایت یک جعبه پر از تقویم روی دست تان می ماند. و این یعنی اتلاف وقت، پول و منابع. در حالی که این مشکل را می توان به راحتی با برنامه ریزی به خوبی پیشبرد و از این موضوع اجتناب کرد. فراموش نکنید که سطل بازیافت پشت ساختمان قطعا یکی از مشتریان شما نیست.

2. در نظر نگرفتن زمان فراوری کافی

این روزها شرکت های تبلیغاتی خوب می توانند خیلی سریع سفارشات را تحویل می دهند - معمولا ظرف دو هفته و یا حتی گاهی چند روز. با این حال، اصلا و ابدا بر روی این موضوع تکیه نکنید! بهترین و کم خطر ترین کار این است که 90 الی 120 روز قبل از یک رویداد شروع به تحقیق و برنامه ریزی کنید. چرا؟ به دو دلیل:

• اول، اگر بخواهید تعداد زیادی از یک محصول بخرید، می توانید با فروشنده های زیادی در مورد محصول صحبت کنید و و با انتخاب بهترین فروشنده و محصول، تا میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. با این حال، موضوع اینجاست که برای اینکار نیاز به یک زمان 90-100 روزه دارید.

• دوم، باید این احتمال را بدهید که همه چیز ممکن است طبق برنامه ریزی پیش نرود. به عنوان مثال، ممکن است تیم هنری شرکت تان نیاز مجبور باشد برخی موارد را اصلاح کند. اگربه اندازه کافی به این کار زمان اختصاص دهید می توانید مطمئن شویدهمه چیز خوب از آب در خواهد آمد.

3. نادیده گرفتن چیزی که مردم واقعا می خواهند دریافت کنند

از روی عادت کار نکنید. اینکه همیشه به عنوان هدیه تبلیغاتی لیوان، تی شرت و یا چیزهای دیگری هدیه می دادید به این معنا نیست که این کالاها همیشه بهترین محصول تبلیغاتی شما هستند. آخرین باری که از بهترین مشتری یا کارفرمایان خود پرسیدید دوست دارند چه چیزی به عنوان هدیه دریافت کنید کی بوده؟ عقیده برخی از صاحبان کسب و کار این است که "اما من دوست دارم این ... را به عنوان محصول تبیلغاتی هدیه بدهم"، آن هم درست زمانی که اهداف واقعی آنها باید برای پاسخ گویی بهتر به مشتری و افزایش فروش باشد.

4. نداشتن هدف مشخص

اگر چه محصولات تبلیغاتی قطعا هیجان را افزایش می دهد، اما باید مطمئن شوید که آنها هدفی که در پی رسیدن به آن هستید را همانجام می دهند. بنابراین، انتظارات خود را به وضوح تعریف کنید تا بدانید تا چه حد در کار خود به موفقیت رسیده اید. محصولات تبلیغاتی اگر به درستی استفاده شوند می توانند ابزارهای بسیار ارزشمندی باشند. و هر ابزاری باید در زمینه کاری خودش و به درستی استفاده شود و گرنه بی فایده خواهد بود.

5. تمرکز فقط بر قیمت

به یاد داشته باشید که محصولات تبلیغاتی سفیران شما در جهان هستند. کالاهایی که در یک نمایشگاه تجاری یا به صورت شخصی به بهترین مشتریانتان هدیه می دهید، تأثیر پایداری در کسب و کار شما خواهند داشت. اگر محصولاتی که هدیه داده اید زود خراب شود یا خودکار تبلیغاتی  بعد از دو روز دیگر ننویسد قطعا نباید انتظار داشته باشید که مردم شما را همیشه در خاطر داشته باشند.

6. هدیه دادن محصول تبلیغاتی به افراد اشتباه

همه مردم دوست دارد هدیه های جالب و جذاب بگیرند. با این حال، به یاد داشته باشید که هدف این کالاها، جلب رضایت مشتریان فعلی و احتمالی و جذب آن مشتریان برای رفتن به سطح بعدی در کسب و کار است. کالاهایی را انتخاب نکنید که فقط برای افرادی که خارج از بازار هدف شما هستند رضایت بخشند.

7. اطلاعات ناکارآمد

محصول تبلیغاتی برای گیرنده ها مهم هستند، اما چیزی که باید برای شما مهم باشد این است که نام و اطلاعات کسب و کارتان به درستی برای همه نمایش داده شود. شما باید از طریق نمایش واضح اطلاعات خود به مشتریان نشان دهید که چگونه می توانند چیزی را از شما خریداری کنند. بسیاری از شرکت ها نام تجاری، آدرس و شماره تلفنشان را روی محصول چاپ می کنند. اما اکثر کالاهای تبلیغاتی کوچک هستند و مقدار اطلاعاتی که می توانید بر روی آن نمایش دهید محدود است. بنابراین، شما باید هوشمندانه عمل کنید.

8. همکاری نکردن با یک شرکت معتبر

امروزه شرکت های ارائه کننده محصولات تبلیغاتی زیادی در بازار حضور دارند. با جستجو از طریق اینترنت هم می توانید تعداد زیادی از آنها را پیدا کنید. با این حال موقع انتخاب یک شرکت، اعتبار آن را در نظر بگیرید. تحقیق کنید و ببینید آن شرکت اعتبار خوبی دارد یا خیر. تحقیق کردن قبل از انجام هر کاری می تواند مسیر شما را در رسیدن به موفقیت کوتاه کند.

دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
                                 
                                 
  ___ __  __ _ __ ___  __      __
 / __|\ \/ /| '_ ` _ \ \ \ /\ / /
| (__  >  < | | | | | | \ V  V / 
 \___|/_/\_\|_| |_| |_|  \_/\_/  
                                 
                                 
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب 
آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان

برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس می‌باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است. از ...  ادامه مطلب