9 روشی که هدایای تبلیغاتی می توانند به کمک کسب و کارتان بیایند

9 روشی که هدایای تبلیغاتی می توانند به کمک کسب و کارتان بیایند
تاریخ:
۲۱ فروردین ۱۳۹۶
توانایی هدایای تبلیغاتی در جذب مشتری های جدید، افزایش آگاهی در مورد برند و در نهایت رشد کسب و کار، بی نظیر است.
همه می دانیم که " برای بدست آوردن پول، باید پول خرج کنیم" اینطور نیست؟ اما این پول را دقیقا باید برای چه چیزی خرج کنیم؟
 
بله درست است هدایای تبلیغاتی!
 
هدایای تبلیغاتی، یک راه اثبات شده و اقتصادی برای بازاریابی شرکت تان در میان تعداد بسیار زیادی از مخاطبان، با انجام حداقل کار ممکن است. به نظر کارآمد می رسد، اینطور نیست؟
اگر ایده هدایای تبلیغاتی برایتان تازگی دارد، طبیعی است که در ابتدا شک و تردید داشته باشید. علی رغم اینکه ممکن است ترس داشته باشید، من شدیدا اصرار دارم که به خواندن این مقاله ادامه دهید و کشف کنید کالاهای تبلیغاتی تا چه اندازه می توانند به کیفیت شرکت شما بیافزایند.

1) امکان برقراری ارتباطات جدید  

قانون عمل متقابل: ببخش، تا دریافت کنی.
اغلب اوقات، دادن یک هدیه به یک فرد، این احساس را در او برمی انگیزاند که باید در پاسخ به مهربانی شما کاری انجام دهد. هدیه دادن یک محصول تبلیغاتی به یک شخص، به احتمال زیاد او را به معامله با شما ترغیب خواهد کرد.
L.J. Market Research (ارزیابی بازار ال جی) طی مطالعه ای که انجام داد دریافت 52٪ از شرکت کنندگانی که یک کالای تبلیغاتی دریافت کرده بودند، در نهایت با شرکت مورد نظر معامله ای انجام دادند. مابقی 48 درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که به احتمال زیاد در آینده با آن شرکت معامله خواهند کرد.
دادن هدایای تبلیغاتی همچنین یک راه بسیار موثر برای شروع یک گفتگو با مشتری احتمالی است. اینکار به شما کمک می کند "یخ طرف مقابل را بشکنید" و با آن او وارد گفتگو شوید، و چون به او هدیه ای داده اید، به احتمال بیشتری به چیزی که دارید می گویید گوش خواهد کرد.

2) جلب توجه  

"هی، هی! منو ببین!"
همۀ کسب و کارها دوست دارند غرفه شان در نمایشگاه ها، جای سوزن انداختن نداشته باشد و همه توجه ها با برند و شرکت آنها باشد، درست است؟ خب محصولات تبلیغاتی یک روش عالی برای جلب توجه کردن است!
در زمینه بازاریابی، هیچ کلمه ای قدرتمند تر از کلمه "رایگان" نیست، پس چرا محصولات رایگان به مردم ندهیم؟  تا الان فهمیدید که محصولات تبلیغاتی تا چه حد در ایجاد ارتباط کمک می کنند، اما باید این را هم بدانید که آنها همچنین می توانند کاری کنند مردم خودشان به سمت شما بیایند!
غرفه شما در نمایشگاه، در درسترس همه نیست، پس چکار باید کرد که مردمی که در طرف دیگر نمایشگاه هستند از وجود شما با خبر شوند؟
خیلی راحت است، یک محصول تبلیغاتی را دنبال آنها بفرستید!
کسانی که یکی از هدایای تبلیغاتی شما را دریافت کرده اند به احتمال زیاد در سراسر نمایشگاه را به دنبال شما خواند گشت، در این بین افراد دیگری که از هدایای تبلیغاتی شما دریافت نکرده اند نیز ممکن است آنها را ببینید. و احتمالا یک چنین گفت و گویی بینشان صورت خواهد گرفت:
"- این تی شرت را از کجا گرفته اید؟
"- [شرکت شما] داشت این تی شرت ها را بین افراد پخش می کرد؟ اتفاقا من هم دارم دنبال غرفه شان می گردم!"
"- ای بابا خودکارم را گم کردم .. اِ چه خوب، این غرفه دارد خودکارهای [شرکت شما] را هدیه می دهد!"
برای اثبات این ادعا ، به شرکت Exhibit Surveys استناد می کنیم که طی انجام یک مطالعه دریافت غرفه هایی که در نمایشگاه های تجاری کالاهای تبلیغاتی به مردم هدیه می دهند، 176٪ افزایش فروش دارند.

3) مدت زمان خیلی طولانی تری جلوی چشم خواهند بود            

به طور کلی تبلیغات سنتی و متعارف فقط برای یک دوره زمانی مشخصی وجود دارند. آگهی های تلویزیونی فقط برای چند هفته نشان داده می شوند، تبلیغ شما فقط چند ماه بر روی تابلوهای تبلیغاتی می ماند، و غیره. هدایای تبلیغاتی یک شکل منحصر به فرد از تبلیغات هستند که به طور بالقوه می توانند برای مدت زمان نامحدودی به تبلیغ برند شما به بازارهای هدف جدید ادامه دهند.
هدایای تبلیغاتی به طور کلی شامل چه چیزهایی می شوند: دفترچه یادداشت، خودکار، تی شرت، جاکلیدی و غیره. این کالا ها بزرگ یا گران نیستند؛ در عوض، بسیار مفید هستند. این کالاها را به راحتی می توان در زندگی روزمره استفاده کرد و به این ترتیب برای مدت طولانی در معرض دید قرار داد.
L.J. Market Research، در پژوهش دیگری به صورت تصادفی با مسافران کاری مصاحبه کرد. این مصاحبه ها در فرودگاه های مختلفی در سراسر کشور صورت گرفت. با توجه به  L.J. Market Research، 71 درصد از شرکت کنندگان گفتند طی 12 ماه گذشته یک محصول تبلیغاتی دریافت کرده اند.
اما قسمت خوب ماجرا هنوز مانده است.
33% از این افراد، آن محصول تبلیغاتی را همراه خود داشتند!
وقتی زمان نمایش آگهی در تلویزیون یا روزنامه به پایان می رسد، بازده آگهی هم متوقف می شود. اما بازده محصولات تبلیغاتی هرگز متوقف نمی شود، زیرا به طور مداوم استفاده و یا بین افراد دست به دست می شوند. و هزینه نهایی کالاهای تبلیغاتی به مراتب کمتر از تبلیغات سنتی است.

4) افزایش به رسمیت شناخته شدن برند
 
تکرار، تکرار، تکرار!
به رسمیت شناخته شدن برند مستلزم این است که دائما در معرض دید قرار بگیرد. تکرار در دیدن یک چیز، آن هم بارها و بارها، اغلب یکی از بهترین راه ها برای به یاد سپردن آن چیز است، و اینجاست که کار هدایای تبلیغاتی شروع می شود.
اگر مشتری ها نام شرکت شما صدها و حتی هزاران بار شنیده و یا دیده باشند، به احتمال زیاد بهتر آن را به خاطر خواهند داشت. یک کالای تبلیغاتی قادر است برند شما را به صورت روزانه، ساعتی و حتی دقیقه به دقیقه در معرض دید قرار دهد.
با توجه به Schreber & Associate ( شرایبر و همکاران )، 39 درصد از افرادی که یک محصول تبلیغاتی را در 6 ماه گذشته دریافت کرده اند می توانند نام شرکت مربوط به آن را به یاد داشته باشند.

5) نمایش برند، حتی بیشتر از قبل
 
فراتر از دید شما.
آیا با روش های تبلیغات سنتی برندتان را به اندازه کافی در معرض دید قرار می دهید؟
هدایای تبلیغاتی دراینجا به کمکتان می آیند!
کالاهای تبلیغاتی توانایی عجیبی در رسیدن به مخاطبان، بسیار فراتر از مرزهای هدف شما دارند. بارز ترین نمونه آن خودکار و تی شرت است.
تی شرت: تی شرت ها را می توان به تابلوهای تبلیغاتی زنده و متحرک تشبیه کرد که فردی که آنها را پوشیده می تواند برند شما را در معرض دید صدها و حتی هزاران نفر از مردم قرار دهد.
نکته :
تی شرت ها به طور کلی برای 30٪ از فروش کل محصول تبلیغاتی را در بر می گیرند (موسسه Advertising Specialty)
خودکار: مردم دائما در حال یادداشت برداری ، نوشتن لیست خرید و یا نوشتن گزارش با خودکارها هستند، اما مهمتر از همه اینکه مردم خودکار خود را به دیگران غرض هم می دهند. این باعث می شود که خودکاری که نام برند شما بر روی آن چاپ شده، در طول چرخه زندگی خود، بین تعداد بیشماری از افراد دست به دست شود.

6) ارائه یک تصویر مطلوب
 
به شهرت رسیدن یک برند می تواند گاهی اوقات خیلی طول بکشد. بهتر نیست با استفاده از کالاهای تبلیغاتی این زمان را کاهش دهیم؟ 71 درصد از افراد شرکت کننده در پژوهشی که توسط دانشگاه ایالتی لوئیزیانا انجام شد، توانستند نام شرکتی که آن کالا را به آنها داد به خاطر آورند. با اطمینان می گویم که یک تصور مطلوب هم از این شرکت در ذهن این افراد نقش بسته ، آن هم فقط به دلیل این حرکتی که نشان از حسن نیت آنها بوده است.
همچنین می توان به منظور پاداش دادن برای رسیدن به اهداف، دستاوردها و یا صرفا سخت کوشی کارکنان، به آنها کالاهای تبلیغاتی هدیه داد. به این ترتیب به احتمال خیلی زیاد، کارمندان به دلیل احساس قدردانی به خاطر دریافت هدیه، مثل قبل و یا حتی بیشتر از قبل به سخت کوشی خود ادامه خواهند داد.
 
  7) هدیه دادن هدیه
 
این ... برای من مفید بود، به همین خاطر می خواهم آن را به شما بدهم!
به طور کلی هدیه کسی را به کس دیگری هدیه دادن ، خیلی خوشایند نیست. اما این موضوع در مورد محصولات تبلیغاتی صدق نمی کند. اگر کسی محصول تبلیغاتی شما را به کس دیگری هدیه دهد، باید خوشحال شوید!
مردم خیلی چیزها را به اشتراک می گذارند. از داستان و احساسات گرفته تا از همه مهمتر، چیزها. معمولا پیش می آید که دریافت کنندگان کالاهای تبلیغاتی، آن را به شخص دیگری بدهند و این دقیقا همان چیزی است که باید بخواهید!
هرچقدر کالای تبلیغاتی شما بیشتر دست به دست بچرخد، مخاطب بیشتری آن را می بینند، هزینه های  شما کمتر و لبخند تان هم بازتر خواهد شد. این یک واقعیت است که 62٪ از کسانی که یک محصول تبلیغاتی دریافت می کنند، قبل از اینکه آن را دور بیاندازند، آن را به شخص دیگری می دهند (موسسه Advertising Specialty).
در نظر بگیرید که:
به 1 نفر یک محصول تبلیغاتی داده شده است.
آن 1 نفر آن محصول را در معرض دید 100 نفر قرار می دهد.
اگر شما 100 کالای تبلیغاتی هدیه دهید و هر یک از آنها، حدود 100 بار توسط دریافت کنندگان آن دست به دست شوند، شما تنها با دادن 100 کالا، 1000000 بازده خواهید داشت!
این چیزی است که ما در کسب و کار با آن می گوییم تبلیغات فوق العاده موثر!

8) خودتان محدود به فقط یک مخاطب هدف نکنید
 
دیده شدن بیشتر = کسب و کار بیشتر.
همه ما در مورد مخاطب هدف چیزهایی شنیده ایم و می دانیم. اما چیزی که اغلب به ان فکر نمی کنیم این احتمال است که مشتری عالی مان، خارج از مرزهای هدف فعلی باشد. در این جاست که محصولات تبلیغاتی می توانند مفید واقع شوند!
کالاهای های تبلیغاتی به دلیل قابلیت جابجایی خود هیچ محدودیت جغرافیایی و یا جمعیتی ندارند، کالاهایی مانند درایوهای  USB، تی شرت و خودکار توانایی این را دارند به تعداد زیادی از افرادی برسند که شما حتی هرگز شانس این را نداشتید که برایشان آگهی کنید.

 9)  فروش بیشتر، تولید بیشتر
 
یک خودکار ساده می تواند دلیلی برای بزرگترین مشتری شما باشد.
تمام هدف تبلیغات، تولید درآمد برای شرکت شماست. نکته فوق العاده در مورد محصولات تبلیغاتی، کاری است که برای آن طراحی شده اند!
دانشگاه بیلور طی یک مطالعه به این نتیجه رسید، فروش شرکت هایی که کارشناسان فروش آنها از محصولات تبلیغاتی استفاده کرده بودند، 22٪ بیشتر از کسانی بود که از محصولات تبلیغاتی استفاده نکرده بودند.
کالاهای تبلیغاتی با توجه به میزان بالای در معرض دید قرار گرفتنشان، یک وابستگی مثبت با شرکت شما ایجاد می کنند که می تواند خیلی سریع به تولید و فروش دشما کمک کنند. این یعنی که به شما نسبت به شرکتی که از کالاهای تبلیغاتی استفاده نمی کند،  بیشتر رجوع خواهد شد و این به دلیل احساس خوبی است که در مخاطب ایجاد می کنید!
 
ترجمه شده توسط هدایای تبلیغاتی پدیده جاوید
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
   ___             ______ _     
  /   |           |___  /| |    
 / /| | _ __ ___     / / | |__  
/ /_| || '_ ` _ \   / /  | '_ \ 
\___  || | | | | |./ /   | | | |
    |_/|_| |_| |_|\_/    |_| |_|
                                
                                
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز
 ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹

6 استراتژی مهم برای خلق یک برند موفق در اقتصاد امروز

وقتی به برندهای موفق فکر می‌کنید، اولین چیزی که به خاطر خواهید آورد آرم آنهاست. با این حال، یک برند موفق و قوی چیزی فراتر از مجموع عناصر بصری آن است. اگر بتوانید یک مارک قوی بسازید، می‌توانید موفقیت محصولی که ارائه می‌دهید را نیز تضمین کنید. صاحبان مشاغل معمولا زمانی با ...  ادامه مطلب 
آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی
 ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

آشنایی با برخی از مهم‌ترین مزایای خودکار تبلیغاتی

هنگام بررسی گزینه‌های مختلف برای بازاریابی و مارکتینگ، حتماً به خودکارهای تبلیغاتی نیز فکر کنید. این محصول فقط بخشی از هزینه‌های تبلیغات را به خود اختصاص می‌دهند و خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید ارزش‌آفرین هستند و برای‌تان آورده به همراه دارند. در مورد این موضوع ...  ادامه مطلب 
تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

تاثیر خودکارهای تبلیغاتی بر روی مشتریان

بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا تکامل بیشتری پیدا کنند. به همین دلیل هم برای تبلیغات خود تنها به رسانه‌های دیجیتالی تکیه نمی‌کنند. آنها به دنبال طرح استراتژی‌هایی هستند که به کمک آنها بتوانند با صدای بلند برند خود را تبلیغ کنند. یکی از این استراتژی‌ها استفاده از هدایای تبلیغاتی ...  ادامه مطلب 
از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید
 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

از طریق این هدایای تبلیغاتی جالب با نوجوانان ارتباط برقرار کنید

نوجوانان و حتی کودکان امروز، مشتریان آینده سازمان شما هستند. شاید هم بخشی از آنها طی چند سال آینده همکار شما شوند. درست است که ترجیحات نوجوان تا حدود زیادی تحت تاثیر تبلیغات روانی است، اما ایجاد یک تأثیر مثبت بر روی این افراد ، می‌تواند در آینده بازدهی داشته باشد. ...  ادامه مطلب 
آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان
 ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

آمارهای جالب در مورد تاثیر هدایای تبلیغاتی بر روی مشتریان

برای تجسم تاثیر هدایای تبلیغاتی یک شرکت بر روی مشتریان هدف، لازم نیست که در بخش بازاریابی شرکت کار کنید. این روش تبلیغاتی آنقدر موثر است که تاثیر آن به سادگی قابل لمس می‌باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی موجود است. از ...  ادامه مطلب